Hopp til innhold

Handlekurv

Handlekurven din er tom

GLOWiD firar 7 år - en tillbakablick på åren som gått!

GLOWiD feirer 7 år – et tilbakeblikk på årene som har gått!

Denne uken i januar feirer GLOWiD 7 år! Ingen har gått glipp av at vi har feiret daglig med gode tilbud, nye sett og flott innhold! Vi tenkte vi skulle benytte anledningen til å se tilbake i tid og se hvordan disse 7 årene har sett ut på reisen. GLOWiD ble grunnlagt i 2017, men la oss gå lenger tilbake i tid enn det, for det var faktisk slik at en idé til selskapet måtte skapes, og det gjorde den tre år tidligere.

I 2013 flyttet vi - Cecilia, Calle og vår nyfødte datter - ned til Seoul i Sør-Korea i forbindelse med Calles jobb. Jeg var på det tidspunktet i mammapermisjon med min tre måneder gamle datter. Opprinnelig var tanken at vi skulle være der i seks måneder, men Calles oppdrag ble forlenget, og vi endte opp med å tilbringe hele tre år der.

I løpet av oppholdet ble jeg helt besatt av koreansk hudpleie, sminke og hårpleie. Det var et skifte av miljø, kultur og perspektiv. Det ble en helt annen ro, og jeg fikk god tid til å tenke og reflektere over livet og fremtiden min. Jeg innså at jeg hadde lyst til å drive mitt eget selskap, men på det tidspunktet visste jeg ikke helt hva...

Foto: Her er noen bilder fra oppholdet i Korea. Bildet øverst til venstre er utsikten fra soverommet der vi bodde! Man kan rett og slett ikke få nok av disse miljøene med natur blandet med storby! /Cecilia

Spol frem tre år til 2017

Samtidig som vi flyttet hjem, var baby nummer to på vei, og da de koreanske produktene jeg hadde tatt med meg hjem begynte å ta slutt, innså jeg at de ikke var tilgjengelige i Sverige. Jeg savnet både kvaliteten og prisene på hudpleieproduktene jeg var vant til fra Korea. Jeg savnet det så mye at jeg begynte å jobbe med en forretningsplan og tok kontakt med de merkene jeg hadde brukt mest i Korea, deriblant Dr. Ceuracle (som da het Leegeehaam). Samtidig tok jeg også inn merket Klairs. Jeg hadde bestemt meg for å skape GLOWiD for å bringe K-beauty til Sverige selv!

Foto: Dr. Ceuracle Royal Vita Propolis 33 Ampoule - et av de aller første produktene jeg prøvde i Korea og ble forelsket i. Spørsmålet er hvor GLOWiD hadde vært hvis det ikke hadde vært for blant annet dette produktet?

Jeg begynte med å kontakte leverandører ved å sende dem en solid forretningsplan og presentasjon som i stor grad var basert på mine egne personlige erfaringer fra oppholdet i Korea og min store kjærlighet til og kunnskap om disse merkene. Da jeg fikk positive tilbakemeldinger fra leverandørene, begynte jeg å lage nettsiden. Til å begynne med gjorde jeg alt selv i et verktøy som heter "text-talk".
Jeg opprettet også instagramkontoen til @glowid og kjøpte domenet glowid, og gjorde alle de administrative oppgavene på dagtid mens sønnen min sov.

På lanseringsdagen: Jeg brukte all den tiden og energien jeg hadde på å nå ut og øke antallet følgere på Instagram og Facebook ved å nå ut gjennom de kontaktene jeg hadde på det tidspunktet. Det var en blanding av familie, gamle arbeidskolleger, bekjente, venner og mer. På lanseringsdagen kom det inn fem bestillinger, som ikke overraskende ikke var lagt inn av folk jeg kjente!
Jeg pakket disse første bestillingene utrolig forsiktig inn og skrev en personlig hilsen. Dette er prinsipper som vi i GLOWiD har med oss den dag i dag, det skal pakkes med kjærlighet, av ekte mennesker og ikke roboter, og håndskrevne lapper. Det er viktig for oss!

"Det var mange ganger jeg sto og vugget sønnen min i en bæresele mens jeg skrev på den bærbare datamaskinen."

Vi spør Cecilia:


"Var det å starte en bedrift det du hadde tenkt deg? Eller var det vanskeligere og mer utfordrende enn du trodde?"
Det var vanskelig og utfordrende, og det krevde flere arbeidstimer enn jeg hadde forventet. Jo eldre den nyfødte sønnen min ble, jo vanskeligere ble det, og det var mange ganger jeg sto og vugget sønnen min i en bæresele mens jeg skrev på den bærbare datamaskinen. Jeg jobbet så mye jeg kunne mens han sov. Det ble mange sene kvelder i årevis, og det hadde jeg ikke forventet, selv om jeg innså at det ville kreve ekstremt mye tid og hardt arbeid for å lykkes, ettersom konkurransen er svært høy.

"Kan du fortelle oss noe minneverdig fra det første året?"
Da jeg selv satt i tre dager og limte etiketter (det var under nasjonaldagsfeiringen, og solen skinte og alle feiret utendørs), bortsett fra meg som satt time ut og time inn og skrev ut og limte etiketter på hvert produkt. Dette var da volumene var for små til at leverandøren kunne gjøre dette gratis, og jeg syntes det var for dyrt for GLOWiD å betale dette, så jeg gjorde det selv i stedet. Jeg begynte klokken 07.00 og var ferdig rundt 22 på kvelden og spiste et smørbrød til lunsj på 5 minutter. Haha, det er ikke bærekraftig i det lange løp å jobbe slik, men for en oppstartsbedrift med et ekstremt lite budsjett er det noen ganger nødvendig.

"Jeg begynte klokken 07.00 og var ferdig rundt 22.00 og spiste et smørbrød til lunsj på 5 minutter."

I 2018 gjorde GLOWiD sin første ansettelse, og det føltes fantastisk. Tre nye merker ble lansert - By Wishtrend, Hyggee og Make P:rem og jeg begynte å tenke på ideen om å skape produkter under vårt eget merke GLOWiD. Jeg bestemte meg for å begynne med sheetmasker, og det viste seg å ta lang tid å finne de perfekte formuleringene og bli 100 % fornøyd (2 år).

Bilde: Make P:rem og Hygge er lansert!

I 2019 flyttet vi inn i vårt første kontor, da vi tidligere satt i et såkalt "collab-workspace". Dette kontoret er nå vårt "showroom", men på den tiden var det både kontor, lager og pakking!

I 2020 lanserte vi endelig vår egen Glow & Plump Sheetmask! Det tok to år å utvikle dette produktet, men når du tenker på det, var det verdt det, siden det nå er vår bestselgende sheetmaske med så mange mennesker som bruker, anmelder og elsker denne sheetmasken daglig! Les mer om den her!

Bilde: GLOWiDs egen Glow & Plump Sheetmask, en maske som det tok to år å lage, men som er vår absolutte bestselger og favoritt!

I 2021 ble vår første julekalender"25 days of glow" lansert, og den ble utsolgt på bare 3 minutter! Alle i teamet var nærmest i sjokk over hvordan den bokstavelig talt fløy ut av hyllene!


Bilde: Vår første julekalender "25 days of glow" som ble utsolgt på tre minutter!


I mars hadde GLOWiD 5 merker å tilby, og i løpet av våren ble ytterligere tre lansert: COSRX, I'm From og CLE Cosmetics! Og som prikken over i'en - to nye sheetmasker for GLOWiD ble lansert, Even & Clear og Aqua & Glow!

I år begynte vi også å produsere vår egen påskeeske!

I 2022 ble vårt første hårpleiemerke lansert, nemlig La'dor! Koreansk hårpleie er som hudpleie, full av sunne ingredienser som vi kjenner igjen, men fremfor alt fokuserer k-beauty hårpleie på hodebunnen! Vi brukte mye tid på å opplyse kundene våre om alt det fine med denne nye produktkategorien, og det ble en hit. For ikke å snakke om hvor trendy hårpleie har blitt de siste årene, dette var virkelig det rette spillet!

Etter fjorårets suksess lanserte vi selvfølgelig en ny julekalender,"The Neccessäry" , som var tilgjengelig i to dager før den ble utsolgt.


Foto: Vi lanserte hårpleiemerket "La'dor", som fokuserer på hodebunnen og tilbyr innovative hårpleieprodukter med salongfølelse hjemme. Wonder Balm er en av våre kunders absolutte favoritter!

Bilde: Vår andre julekalender "The Neccessäry".

I 2023 ble det siste tilskuddet av merker lansert, nemlig Saturday Skin. Vi slo to fluer i ett smekk da vi valgte å lansere på bursdagen vår, men det ble en stor fest! Det var glow pong-spill, mingling, kake og fiskedam i ekte GLOWiD-ånd!

På våren arrangerte vi vår aller første Pop-Up i Stockholm, som ble en suksess."Pop-Up Glow Cart" så ut som en liten bærbar iskremkiosk på avstand, men hvis du kom nærmere, kunne du se at vi serverte solkrem! Køen var lang på Stureplan, så mange Glow Pro's besøkte oss i løpet av disse to dagene i mai at vi sto her, og det var en dag vi aldri kommer til å glemme!

Bilder: Vår Pop-Up Glow Cart som så ut som en iskremkiosk, men vi serverte våre utrolige solkrem-produkter!

Noen av kollegene våre dro på forretningsreise til Seoul for å besøke alle leverandørene våre. Det var noen travle dager med mange møter, men også minneverdige kulturelle øyeblikk! Selv om vi har daglig kontakt med kollegene våre i Seoul, er det noe helt annet å komme dit og møtes fysisk og virkelig være omgitt av alt som er K-beauty!

Bilder: Kollegaene Kristina, Sofia og Lisa kledd i tradisjonelle koreanske antrekk kalt "Hanbok". Denne aktiviteten ble arrangert av kollegene våre på Klairs under Seoul-turen! 😍 Det ble også mye K-beauty-shopping!


En annen stor begivenhet var starten på et tre måneder langt samarbeid med frynse- og bryggeekspertene hos Rapide. Vi lanserte vår egen 20-minutters K-beauty-inspirerte ansiktsbehandling kalt"GLOWiD x Rapide Limited Edition Treatment", som inneholdt masse fuktighet, massasje, avslapping og glød, selvfølgelig!

Bilder: Behandlingen vår kunne kombineres med hvilken som helst vippe- eller brynbehandling hos Rapide i tre måneder. Samarbeidet er dessverre over nå, men du kan lese mer om det her!

På slutten av året ble det lansert en annen julekalender, "The Full Size Surprise Calendar", som også ble utsolgt på - kan du gjette? 3 minutter igjen! Det ble et ramaskrik og mange glade, men også noen skuffede kunder som ikke fikk tak i produktet. Vi hadde på følelsen at den ville bli utsolgt og hadde hele tiden et ess i ermet, nemlig å lansere en ny kalender"The Mini Size Surprise Calendar" med miniprodukter som ble utsolgt på en halv dag.

Bilde: Full Size Surprise-kalenderen som også ble utsolgt på bare tre minutter!

Året 2024 og fremover. Dette er året da vi begynte å ekspandere til Norden, og vi kan nå tilby levering til Norge, Finland og Danmark. Vi er også i en fase der vi endelig skal lansere en hel serie under vårt eget varemerke! I løpet av disse syv årene har vi fått så mye kunnskap om hva kundene våre liker, og samtidig har vi stor innsikt i den nyeste teknologien og innovasjonene fra Korea, så vi ser det som en perfekt match å kunne bruke koreansk teknologi og tilby de ingrediensene og formuleringene kundene våre etterspør.


Vi håper å kunne fortsette å organisere og planlegge flere kundemøter som Pop-ups, mesterklasser, konkurranser, arrangementer osv. i flere byer enn Stockholm. Vi håper og tror at du som leser dette ønsker å fortsette å være en del av GLOWiDs reise, for den har bare så vidt begynt!

Takk for at du er kunde hos GLOWiD, vi hadde ikke vært noe uten våre fantastiske kunder som daglig gir oss verdifulle tilbakemeldinger og overøser oss med kjærlighet og fine ord. Har du forslag til hvordan vi kan bli enda bedre eller kanskje ønsker for hva du vil se hos oss i fremtiden? Da er du hjertelig velkommen til å sende oss en e-post på info@glowid.se!

Vi gleder oss til dette året og alle årene fremover! 💖💖

Klem til hele GLOWiD-teamet! ✨

Les mer

Oljerengöring för alla hudtyper! Vilken passar dig?
Hudvård

Oljerens for alle hudtyper! Hvilken passer for deg?

Rensing av olje Trinn nummer én i den koreanske dobbeltrenserutinen er et grunnleggende trinn for å starte rutinen din på en optimal måte. Oljerensen smelter bort sminke, smuss, olje/fett og annet ...

Les mer
Nyhet! Dr Ceuracle lanserar en läppolja!
Nyheter

Nyhet! Dr Ceuracle lanserer en leppeolje!

I dag lanserer vi et herlig nytt produkt for leppene, nemlig Dr Ceuracle's nye Vegan Active Berry Lip Oil! La oss presentere dette produktet og gå gjennom innholdet samt noen herlige tips og triks ...

Les mer

Nylig sett