
K-beauty trender 2018
Trender innen K-beauty 2018
Dette blir året for enkelhet og renhet i ny hudpleie fra Korea.
Hvert år kommer det nye hudpleieinnovasjoner fra Korea, og 2018 ser mildt sagt lovende ut. Jeg har listet opp noen ting jeg tror vi kommer til å se i året som kommer.
-
Mer fokus på skånsomme, men kraftfulle ingredienser og mindre på leken innpakning.
Hvis du går inn i en skjønnhetsbutikk i Korea, vil du ofte se mye emballasje som ser mer ut som leker eller godteri enn hudpleie. Det betyr ikke at produktet er dårligere, bare at hudpleie også kan være morsomt. Men det ser ut til at mange selskaper vil fokusere mer på selve innholdet enn på en morsom produktemballasje. -
Vi kommer til å se flere "rene" merker.
Det vil si ikke naturlige, men rene i den forstand at produktet er fritt for skadelige ingredienser som på en eller annen måte kan irritere huden eller være skadelige. Så selv om et merke ikke er 100 % naturlig, kan det være 100 % "rent", dvs. uten f.eks. parabener, silikoner eller sulfater. -
Multifunksjonelle produkter
Vi vil se produkter som forenkler hudpleierutinen vår, dvs. flere produkter med 2 i 1 eller 3 i 1. -
Ingredienser som er effektive, men skånsomme for svært sensitiv hud
I Korea er det mye luftforurensning, og om våren, i noen uker, kommer det såkalte gule støvet fra Kina. Jeg husker at jeg noen dager ikke kunne gå ut fordi disse sterke forurensningene gjorde luften så farlig å puste inn. Alt dette påvirker selvfølgelig huden til koreanerne og gjør at mange har svært sensitiv hud med irritasjon og rødhet. Derfor er mange koreanske kosmetikkfirmaer på jakt etter ingredienser som fungerer for de mest sensitive hudtypene og reduserer rødhet og irritasjon. I 2017 har en populær ingrediens for sensitiv hud vært Centella Asiatica (som finnes i mange av klair's og by wishtrends' produkter, samt i leegeehaam (ljh)), og jeg tror vi vil se flere slike ingredienser i 2018. Det betyr også at vi kommer til å se mange produkter som fokuserer på å beskytte huden mot forurensning og oksidative skader. -
Konkurranse fra japanske merker
Japanske merker vil begynne å konkurrere mer med koreanske merker på den internasjonale arenaen. -
Skjønnhetsteknologi for hjemmebruk.
Jeg tror vi kommer til å se mange nye teknologier innen hudpleie som øker effektiviteten til hudpleieprodukter. For eksempel vil vi se Ion Enhancer, som øker absorpsjonen og inntrengningen av aktive ingredienser i sheetmasker. Dette har tidligere krevd et besøk på klinikk, men nå blir det også tilgjengelig for hjemmebruk. Vi kommer blant annet til å presentere en slik for dere her på GLOWID i slutten av januar!
For å oppsummere tror jeg 2018 blir året for enkelhet og renhet. Jeg gleder meg veldig til å se og teste mange nye produkter og til å presentere dem for dere i 2018. Mest av alt gleder jeg meg til min kommende reise til Seoul, hvor jeg skal anmelde og teste alle de nye produktene som kommer denne våren! Følg med videre, kjære dere!
The post K-beauty trender 2018 appeared first on Glowid.