Hopp til innhold

Handlekurv

Handlekurven din er tom

Fakta

K-beauty-trender 2019!

Trender innen K-beauty 2019

Nå har jeg kommet hjem etter noen dager med intens og helt fantastisk K-beauty messe i Korea med masse ny innsikt fra trendshow, foredrag og ikke minst masse nye prøver å teste fra spennende merker! Så jeg benytter anledningen til å oppsummere alt i et blogginnlegg til dere mens det er friskt i minnet :)

2018 handlet om renhet og enkelhet, og det virker tydelig at denne trenden vil fortsette i 2019 med flere livsstilsinspirerte merker med multifunksjonelle produkter. Her er noen ting jeg tror vi kommer til å se mer av.

1. "Rene" merker.
Det vil si, ikke naturlige, men rene i den forstand at produktet er fritt for skadelige ingredienser som på en eller annen måte kan irritere huden eller være skadelige. Så selv om et merke ikke er 100 % naturlig, kan det være 100 % "rent", dvs. uten f.eks. parabener, silikoner eller sulfater.

2. Mer fokus på skånsomme, men kraftfulle ingredienser og mindre på leken emballasje. Denne trenden fortsetter å vokse i Korea, og vi vil se enda flere enkle og rene produkter med minimalistisk innpakning.

3. multifunksjonell rengjøring! Trenden med flere egenskaper i ett og samme produkt fortsetter. Det handler om å utvikle produkter som forenkler hudpleierutinen vår, dvs. flere produkter med 2 i 1 eller 3 i 1, 4 i 1. Spesielt dukker det opp flere og flere multifunksjonelle rengjøringsmidler i form av sticks, enzympulver, rensebalsam og renseservietter. Alt for å forenkle og effektivisere rengjøringsprosessen.

4. Skjønnhetsapparater/teknologi til hjemmebruk. Vi vil se mer hjemmeteknologi for å optimalisere hudpleien. Alt fra leddmasker til iontoforer er i rask utvikling og er tilgjengelig for ulike områder i ansiktet og for ulike hudtyper. Dette er noe som vokser raskt i Korea! Ta for eksempel en titt på leegeehaam ion enhancer, som optimaliserer og hjelper sheetmasker med å trekke effektivt inn i huden.

5. Tilbake til det grunnleggende. Det er mye fokus på å utvikle gode basisprodukter og gjøre dem enda mer effektive og innovative, for eksempel fuktighetskremer og tonere.

6. Mer innovative ansiktsmasker og OMPD = One mask per day. Å bruke en ansiktsmaske hver dag er en stor trend i Korea, og den ser ut til å fortsette (det er verdt å prøve, for du ser raske resultater). Markedet for sheetmasker er enormt, og de er i stadig utvikling. Nye, innovative masker lanseres utrolig ofte, og noen av dem vi kommer til å se mer av i 2019 er gummimasker, hydrogelmasker, leppemasker, øyemasker, kinnmasker, kjevemasker (såkalte V-line-masker) som løfter og strammer opp, og også tørrmasker i ulike materialer. Jeg testet blant annet en helt tørr sheet-maske med gull- og edderkoppnett-ekstrakt som påføres tørr og deretter skylles med vann godt på huden.

7. Hårpleie. Her ser vi mer av alt fra hodebunnsbehandlinger til programmer mot håravfall, hårkurer og hodebunnsbehandlinger (jeg har rukket å prøve en del, og jeg må si at det jeg har prøvd så langt er ekstremt bra, og håret føles silkemykt og hodebunnen likeså).

8. No makeup makeup look! "Hudpleie med fokus på make up". Viktigheten av å ha en sunn hud som ikke krever så mye sminke fortsetter, og den basissminken som utvikles vil derfor fortsette å ha dette som fokus.

9. Livsstil som en kjerneverdi for merket. I en by som Seoul med 23 millioner mennesker er det også et enormt press både når det gjelder jobb og privatliv. Behovet for å finne ro i hverdagen har derfor blitt en trend. Denne trenden mot å finne ro og lykke i hverdagen omfavnes også av skjønnhetsmerker. Ta for eksempel hyggee, hvis hele konsept er basert på ordets betydning: "å finne ro og lykke i hverdagens enkelhet". Vi kommer til å se flere merker som har dette som en kjerneverdi, og som bygger merkevarer som legger til rette for denne livsstilen gjennom multifunksjonelle produkter.

10. Ingredienser som er effektive, men skånsomme for svært sensitiv hud. Denne trenden vil også fortsette, og vi vil se flere ingredienser som beroliger irritert og sensitiv hud, samtidig som de er svært effektive.

For å oppsummere tror jeg at 2019 vil bringe oss

  • Nye innovative superingredienser som er skånsomme, men likevel effektive
  • Tydelige konsepter med livsstil som kjerneverdi
  • Enkelt og rent både når det gjelder emballasje og ingredienslister
  • Flere innovasjoner innen skjønnhetsutstyr/hjemmeteknologi for å optimalisere hudpleien.
  • Flere multifunksjonelle produkter

Så med dette i bakhodet begynner nå jobben vår med å bestemme hvilket som blir det neste merket vi skal ta med til GLOWiD, og det skal bli så spennende å teste og analysere nye spennende merker, ingredienslister og konsistenser, alt for å kunne tilby det absolutt beste til deg!

Ha en fantastisk dag!

Cecilia

Les mer

Make P:rem
Hudvård

Make P:rem

Velkommen til Make P:rem! Jeg er så glad for å endelig kunne introdusere dette fantastiske merket for dere!!! Jeg har testet mange koreanske merker, både i løpet av mine år i Seoul, men også siden ...

Les mer
PROPOLIS I HUDVÅRD – varför är det så bra?
Tips och tricks

PROPOLIS I HUDPLEIE – hvorfor er det så bra?

I dag skal vi snakke om den populære ingrediensen Propolis i hudpleie! Fra begynnelsen er Propolis det klebrige materialet som bier bruker for å tette og reparere bikuben sin med. Råvaren til biene...

Les mer

Nylig sett